vrijdag 21 maart 2008

Hazen en Pasen

Vrijdag, 21 maart 2008
De tweede dag van de lente, bar weinig van te merken, bar koud ook. Gister lekker door de regen naar een schoolfeest gefietst, zeikes nat, heerlijk. Vanmorgen lekker wakker geworden, eventjes de Europese Kampioenschappen zwemmen in Eindhoven gekeken, en toen me bed uit gekomen.
Na een uurtje bubble struggle gespeeld te hebben, waarbij ik nu in het laatste level ben, stap ik onder de douche, trek me C1000 shirt aan en ga op de fiets naar m'n werk.
Rustig fiets ik, terwijl het licht miezert. Ik fiets langs het ijskaffee, waar een bord buiten staat "Ook koffie + gebak", ijs zullen ze niet verkopen nee. Ik fiets over de Ugchelseweg, waar ik een doodgereden haas zie, helemaal plat. Er zit een kraai in te pikken, prachtig, mijn gekke vorm van sadisme af en toe.
Ik parkeer me fiets, en loop de winkel in. Vol. Alle kassa's open, alle karretjes buiten weg (dus in de winkel) en gemiddeld 2 mensen per vierkante meter. Ronduit vol. Ik wurm me tussen de mensen door naar de kantine, hang me jas op en loop naar achter. Ik mag de VGD vullen (kaas en vleeswaren etc). Het komt er niet echt van, continue worden er vragen gesteld. De mensen houden maar niet op. En boos worden als het er niet is. "Nou, dan ga ik wel naar de Deka." Ik moet me best doen om ze niet uit te schelden. Heerlijk, die drukte zo voor Pasen.
Maarja, na 2 uurtjes werken ben ik alweer klaar (ik heb medelijden met de mensen die van 9 tot 5 moeten). De VGD is af, een collega mag de rest doen. Met een goed gevoel, en een kopje chocomel in mijn hand fiets ik naar huis. Ik realiseer me weer eens dat het leven goed is, en ik rij over de haas heen. Mijn gevoel van sadisme is veranderd in een gevoel van onbehagen..
Fijne paasdagen.

2 opmerkingen:

Valerie zei

Waarom reed je over de haas heen?

En ik vind het wel grappig dat ze zeggen "dan ga ik maar naar de Deka". ((: Lekker belangrijk wanneer het zo druk is.

Scaevola zei

Per ongeluk :$
Ja precies, ik begrijp het ook niet helemaal :')

Veilig geland?:)