maandag 22 oktober 2007

BorrelBorrel

Kookpunt van water: 100graden.
Kookpunt van frituurvet: 190graden.
Gooi die twee bij elkaar en je krijgt een kookvertraging. Het water kookt al en kan niet warmer worden maar de frituurvet wil wel warmer worden. Het water gaat heel erg borrelen en komt met knallen naar buiten.
Net gedoucht, dadelijk werken en ik zit hier nu weer rustig met een mok cruesli achter m'n pc. Gister was dat wel even anders.
Zo'n typische zondag, tot 1 uur in me bed gelegen na het uitgaan, hele dag achter pc gehangen en dan friet eten. Of ik het even wilde bakken. Tuurlijk, want dat kan ik wel, dacht ik. Het regende buiten dus ik zet de frituurpan onder het afdakje op de tafel. "Leg er kranten onder want als je op de tafel morst!" Dat deed ik.
Friet erin, lekker laten staan. Ik dacht dat de ijs op de friet geen kwaad kon, wat een fout. Ik sta er even bij en de deksel komt plotseling omhoog, de frituurpan kookt keihard over. Ik ruk de stekker van de pan eruit en roep naar binnen: "Pap help!". Het was alleen al te laat. Toch over de tafel heen, mama boos. Tafel later proberen schoon te krijgen met kokend water, redelijk gelukt hoop ik. Onder de kranten lag helemaal geen vet, dus les voor de volgende keer.. Leg over de hele tafel kranten.
Ik dacht dat het hoogtepunt van deze zondag het uitspelen van een spelletje op de PS2 zou worden, helaas.

7 opmerkingen:

Valerie zei

Awww!

Jij hebt geen geluk zeg. ((:

Wat goed dat je kranten gebruikte, dat doen wij nooit. En huh, volgens mij kan ijs op friet echt geen kwaad. :P

Welk spelletje? :D

Weet je, wanneer ik weer in Nederland woon moeten jij, ik en Sandra Silent Hill gaan spelen. Ik heb die film net gezien en hij is echt tof, maar het spel lijkt me te eng om te alleen te spelen dus ik kijk liever hoe iemand anders het speelt. En het zou heel gezellig zijn. :D

Scaevola zei

Mja, wat ik bovenaan schreef, over die kookvertraging, dat komt door het ijs op de friet (A)
En Star Wars Episode III op de PS2 :P Wat ik al een keer had uitgespeeld :x
Ja kom snel weer hier wonen dan :D

Leuk dat je eindelijk reageert xD
(Moet ik hier wel reageren)

Valerie zei

Haha sorry dat ik sloom ben. ((: Ik vergat dat je een blog was begonnen.

Ik doe mijn best om zo snel mogelijk weer in Nederland te gaan wonen! xD

Valerie zei

Meemaakze! :D

En ja ik weet wat je bedoelt met niks hebben om over te schrijven. :P

Sanana zei

Schrijf over zeekoeien :D
xx

Valerie zei

Jij gaat mij inderdaad zien! En dan ga ik je in elkaar slaan omdat je zo lang niet gepost hebt. (Sandra ga ik niet slaan want je hoort geen meisjes te slaan.)

En idd, zeekoeien! :D

Sanana zei

Hihi =D
Het schiet al erg op met onze blogs hè Stefan =D
Je mag me wel slaan hoor Valerie, doet Mandy ook regelmatig 8-)

xx