woensdag 17 oktober 2007

Zo heb je niets..

Volgens mij is de uitdrukking: "Zo heb je iets, zo heb je niets"
Uitzondering (die Ausnahme) bevestigt de regel, en ik heb hier een prachtige uitzondering.

Ik fietste terug naar het pittoreske Ugchelen na een korte, prettige dag school. Ik fietste samen met mijn kameraad Rick. We hadden het erover hoe chill het allemaal wel niet was. We keken van het weekend op ons rooster, en 2 lessen vielen uit, en laten wij nou net bij alle 2 die lessen een SO hebben gehad. Wij blij.
Latijn was dan wel verplaatst naar donderdag, maar dat was goed te doen, aangezien ik vandaag, en morgen na het 5e al vrij zou zijn. Ik kon dan vandaag me verslag voor natuurkunde afmaken, en morgen latijn leren en "lekker nietsen" vanavond en morgenavond ook werken, dat kon keurig volgens de planning.
Ik kom thuis, in de hoop te zien dat scheikunde morgen uitvalt (aangezien het vandaag uitviel :-d ). Klikkerdeklik, ik kom op mijn rooster, klik op "Roosterwijzigingen" en roep: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.
Duits ging uit het niets toch door. Morgen toch een SO en niet meer om 1 uur vrij, maar om 4 uur. Ik moet de hele middag leren, en morgen het verslag maken en latijn leren en werken. Stress.
Zo snel mogelijk op msn, zoveel mogelijk van m'n klasgenoten waarschuwen, zodat ze morgen niet schrikken. En snel Duits leren. Dat lukte aardig =)
"Zo heb je niets en zo heb je iets" is dus beter bij mij van toepassing. "Zo heb je niets en zo heb je tevéél" misschien nog wel beter, maarja.
Quälend.

1 opmerking:

Valerie zei

:D!!! Ik weet nog hoe het was toen lessen nog uitvielen. Wij krijgen dan altijd een substitute teacher.

Weetje, toen je 'SO' zei had ik zoiets van "huh, wat is dat? een zelfstudieuur ofzo?", pffft. :P Ik weet uiteraard wel wat het is na een paar seconden van krachtig denkwerk.

Balen. :P